Negabaritinių ir skistų krovinių gabenimas

oKraunant krovinius atvirus riedmenis būtina kontroliuoti vagonų ratų vežimėlių vienodą apkrovą. Leistinas tam tikras krovinio svorio centro poslinkis, kurį numato techninės krovirno sąlygos. Krovinio gabaritų iškyšos pa­gal platformos ilgį leidžiamos iki 400 mm.

Negabaritinių

Negabaritinių krovinių gabenimas. Negabaritinis yra krovinys, kuris pa­krautas į atvirą geležinkelio sąstatą, esantį horizontaliame kelio ruože, viršija pakrovimo gabaritus. Krovinio gabaritų viršijimas būna vienapusis arba dvi­pusis. Priklausomai nuo krovinio išsikišimo už pakrovimo gabaritų vertika­lioje plokštumoje gabaritų viršijimas skirstomas apatinį, šoninį ir viršutinį.

Autobusiukų nuoma šventėms – ne tik transporto paslauga

Krovinių gabenimas

Kroviniai, kurie viršija pakrovimo gabaritus 380-1 400 mm aukštyje nuo bėgio galvutės viršaus, yra apatinio negabaritiškumo, 1 400-4 000 aukštyje — šoninio negabaritiškumo ir viršutinio — nuo 4 000 iki 5 300 mm.

Norint gabenti negabaritinį krovinį atviru geležinkelio sąstatu, reikia gau­ti geležinkelio įmonės leidimą. Po to siuntėjas parengia krovinio sudėjimo ir tvirtinimo brėžinius. Siuntėjas arba geležinkelio įmonė pakrauna ir tvirtina negabaritinį krovinį pagal parengtus brėžinius. Krovinio būklės kontrolei ju­dėjimo metu platformos dugne uždažomos kontrolinės juostos pagal krovinio kontūrą. Jeigu krovinys platesnis už platformą, juostos uždažomos ant krovinio.

Skystų krovinių gabenimas

Skystų ir įvairių krovinių gabenimas. (boxe.lt – krovinių ir perkraustymo paslaugų Vilniuje lyderis.) Skysti kroviniai yra gabenami specialiais va­gonais — cisternomis arba bunkeriniais pusvagoniais. Pagrindinę skystų kro­vinių dalį (apie 90 proc.) sudaro neperdirbta nafta ir jos produktai. Skystų krovinių grupei taip pat priklauso cheminės medžiagos (rūgštys, šarmai, lakai, suskystintos dujos), maisto pramonės produktai — augaliniai aliejai, spiri­tai, riebalai ir kt. Skysti kroviniai gabenami vagonais cisternomis, kurios priklauso gele­žinkelio įmonei arba siuntėjui ar gavėjui. Vagonais cisternomis gabenama nafta ir jos produktai, sieros rūgštis. Bunkeriniais pusvagoniais vežamas ma­zutas.

Vagonų cisternų parkas priklausomai nuo gabenamų krovinių rūšies yra skirstomas į tris grupes:

  • naftos ir naftos produktams gabenti; cheminėms medžiagoms gabenti;
  • maisto produktams gabenti.

Naftos produktai

Priklausomai nuo vežamų naftos produktų savybių ir kokybės cisternos skirstomos į tokias kategorijas: naftos, tepalų, žibalo, benzino ir bitumo. Cisternų, skirtų bet kurioms iš nurodytų naftos produktų rūšių vežti, nega­lima prieš tai jų neišvalius naudoti kitiems produktams gabenti. Ant vago­nų cisternų virš cisternos numerio yra užrašomos atitinkamos raidės, žy­minčios naftos produktų rūši. Be to, ant cisterną uždažomi užrašai „Nuo­dinga” arba „Ugnis pavojinga”. Cisternos turi pripylimo ir išpylimo įrengi­nius. Cisternų viršuje yra anga pripylimo žarnai. Išpylimo įrenginiai įvairių tipų cisternose yra skirtingi. Apatinių išpylimo įrenginių neturi cisternos, kuriomis gabenami šviesūs naftos produktai, o naftos ir tepalų cisternos tokius įrenginius turi.

Naftos produktams gabenti naudojamos 25,50 m3 ir didesnės talpos gele­žinkelio cisternos. Priklausomai nuo naftos produktų rūšies ir cisterną tipo yra skiriami du išpylimo būdai — apatinis ir viršutinis.

Apatinis išpylimas nereikalauja specialių įrengimų — produktas išteka vei­kiamas svorio jėgos. Viršutinis šviesių naftos produktų išpylimas atliekamas dviem būdais: siurbliais (mechaninis būdas) arba sifono principu. Mechani­nis būdas yra našesnis, gerokai sutrumpina išpylimo laiką.

Be nurodytą išpylimo būdą, klampesniems naftos produktams išpilti yra naudojamas išpylimas slėgiant. Principo esmę sudaro cisternos viduje dirbti­niu būdu sukeliamas slėgis. Mazutui išpilti šį slėgį sukelia garas, tepalams išpilti — suspaustas oras.

Cisternų pripylimas ir išpylimas priklausomai nuo jų talpos ir keliamosios galios naudoj ant mechaninj būdą privalo trukti ne ilgiau kaip dvi valandas, o nemechanizuotu būdu ne ilgiau kaip keturias valandas.

Klampiems naftos produktams išpilti iš geležinkelio cisterną, neturinčių nuolatinių šaldymo įrenginių, naudojamas pašildymas garu arba elektra. La­biausiai paplitęs pašildymo būdas — garo gyvatukais. Naudojant elektrinį pa­šildymą yra būtina laikytis saugumo technikos reikalavimų. Elektrinis pro­duktų pašildymas atliekamas sekcijinių šildytuvų pagalba.

info pateikta remiantis: gnomas bei straipsniu: krovinių gabenimas

Straipsnių talpinimas – Unicum.lt