Kaip susidaryti sveikos mitybos planą ir jo laikytis?

Kaip susidaryti sveikos mitybos planą ir jo laikytis?

Sveikai maitintis tai nereiškia, kad reikia ekstremaliai sumažinant patiekalų porcijas ar išbraukti itin mėgstamus produktus iš savo įprasto valgiaraščio. Priešingai, sveika mityba užtikrina nuolatinį sotumo jausmą, reikiamą energijos kiekį bei puikią nuotaiką. Jei jaučiatės pasimetę tarp daugybės ekspertų, dietologų ar tiesiog sveikesnio gyvenimo būdo šalininkų patarimų – jūs ne vieni. Kiekvieno mūsų organizmas – labai skirtingas, todėl tai, kas tinkama vienam žmogui, jokiais būdais negali būti taikytina kitam, galbūt dėl to kartais tampa sunku pasiekti savo tikslą. Taigi, kaip sužinoti ko iš tiesų reikia jūsų organizmui, norint sukurti sveikos bei subalansuotos mitybos planą?

 

Pagrindinė sveikos mitybos taisyklė

Pagrindinė ir pati svarbiausia mitybos taisyklė – saikas. Iš esmės galite valgyti daugelį mėgstamų produktų, tačiau atminkite jog nuo stalo turite nueiti pasitenkinę, o ne persivalgę. Kartu su saiku koja kojon žengia balansas, įvairios dietos kurių esmė – tam tikrų maistinių medžiagų atsisakymas, padidinant kitų maistinių medžiagų kiekius, gali padaryti nepataisomos žalos organizmui. Kad ir kokius stulbinančius rezultatus jos žadėtų, atminkite – visiems mums reikia palaikyti baltymų, angliavandenių, riebalų, skaidulų, įvairių vitaminų bei mineralų pusiausvyrą organizme. Visų šių ir kitų maistinių medžiagų kiekius galite apskaičiuoti naudodamiesi specialiai tam sukurtomis skaičiuoklėmis, pavyzdžiui puslapio kalorijų skaičiuoklė, kuri pateikia išsamią, ne tik pagrindinių maistinių medžiagų, tačiau ir medžiagų, kurių vartojimą reikėtų apriboti informaciją.

 

Siekiant sukurti sveikos mitybos planą – svarbu jog maistą ruoštumėte namuose, tokiu būdų ne tik žinosite ką valgote, tačiau galėsite reguliuoti tam tikrų ingredientų kiekius. Taip lengviau išvengsite nesveikų produktų, greito maisto ar įvairių saldumynų suvartojimo, kadangi lengvai pakeisite juos sveikesnėmis alternatyvomis.

Rinkitės kuo įvairesnį ir paprastesnį maistą, tai ką valgote turi būti sveika, natūralu, neapdorota arba apdorota minimaliai, trumpiau tariant – kuo produktas arčiau savo natūralios formos – tuo sveikesnis jis yra. Todėl būtina skaityti etiketes, maisto gamintojai dažnai paslepia didelius cukraus kiekius arba hidrintus riebalus. Atkreipkite dėmesį į tai kaip jaučiatės po valgio, tai ne tik padės pasiekti rezultatų, tačiau taip pat ir ugdyti sveikus įpročius, gerinti sveikatos būklę bei pasitikėjimą savimi! Daugiau patarimų kaip pritaikyti sveikos mitybos principus kasdieniame gyvenime, skaitykite puslapyje . O jeigu turite klausimų užduokite juos sveikos gyvensenos ekspertams.

Parašykite komentarą